17 januar, 2013

One Little Word

Jeg har tilmeldt mig et kursus på bigpictureclasses.com - One Little Word hedder det. Det er førte gang i år jeg kaster mig ud i det. I bund og grund handler det om, at vælge et ord, der skal følge dig gennem året. Ideen er, at man igennem året sætter fokus på det ord og ordet vil fylde i ens liv, blive noget positivt og være med til at sætte gang i nogle ting.Flere af de deltagende har været med i flere år, jeg ser det både som en kreativ proces og selvudviklende proces.

Jeg har valgt ordet NURTURE. Ja jeg har valgt et engelsk ord, kurset er på engelsk og syntes at netop det ord på engelsk kunne rumme alle de ting jeg vil have i mit liv i år. På dansk betyder ordet jo egentlig PLEJE. Men den engelske udgave giver mig mange flere associationer. 

Hver måned vil Ali Edwards, der holder kurset, give et indspark til månedens opgave. Her i januar drejer dig sig om at finde sit ord, lade det synke ind og få et overblik over året. Fed opgave, ikke nem, men fed. Satte min stakkels ammehjerne i gang kan du tro. 

I 2013 er der 3 områder jeg vil fokusere på. Magnus, Jens og jeg og mit kreative frirum. I år skal jeg selvfølgelig passe, ernære og udvikle Magnus, hvilket bliver en stor og vigtig del af 2013. Ved siden af det har Jens og jeg et ægteskab der skal plejes og nydes, kærestetid skal prioriteres. Kan man let glemme som nye forældre. Endelig vil jeg i 2013 finde vej tilbage til det kreative. Det sidste års tid er det blevet til alt for lidt. Jeg vil tage mig tid til at dyrke min kreativitet og tage tid til mig selv midt i min nye rolle som mor. Min sjæl skal plejes, så ved jeg, at jeg bliver en bedre mor og kæreste.

Her lidt af mine sider. Da dele af det er meget privat, vil jeg her på bloggen nøjes med kun at vise noget frem og sløret andet.



Farverne jeg har valgt til mine sider synes jeg passer rigtig godt til NURTURE. Har holdt stilen helt simple, lige som jeg kan lide. Vil bruge farverne som en rød tråd gennem opgaverne gennem året. Bliver spændende at se hvad One Little Word kan gøre. Jeg kan fortælle så meget, at jeg allerede har oplevet at ordet fylder hos mig, blevet en del af mig.

Hvis du skulle vælge et ord for 2013, hvad ville dit ord så være?

Læs mere om One Little Word og mere om Ali Edwards her.

3 kommentarer:

  1. Hvor ser det fint ud, fed stil og lækre farver.
    Dejligt at du er tilbage på bloggen, og hvor jeg glæder mig til at se dig i morgen :)
    Knus fra
    Dorthe :)

    SvarSlet
  2. Dejlig og fed stil og smukke farver.
    Hvad hedder de papir du bruger,
    glæder mig til at følge dig her og på scrap ss
    lilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilla

      Hvilket papir mener du? Og tak for din interesse :-)

      Slet

Pin It button on image hover