24 januar, 2013

Project Life 2013

Et nyt år, en ny start og derfor et nyt forsøg på Project Life. I år har jeg dog valgt en lidt anderledes tilgang til det. Sidst jeg prøvede, for ca. et år siden, var det med 12x12 lommer. Hurtigt kunne jeg se, at det format ikke passede mig, og jeg opgav. Jeg er i bund og grund mest tryg ved mindre formater, minialbums og 8.5x11 layouts, derfor prøver jeg om dette nye format mon ikke vil virke bedre for mig.

Jeg har købt et album på 8.5x11 og sat fotolommer i der kan rumme ni små billeder/kort pr. side.



I stedet for at lave ugentlige sider, vil jeg lave månedlige. To grunde til dette. For det første er mine uger langt fra interessante nok til en eller to sider, og for det andet jeg skal kun holde mig ajour med 1 måned ad gangen. Håber dette gør, at jeg rent faktisk kan følge med og får det lavet færdigt. 
En stor inspiration har været Geralyn Sy, der i 2012 havde den månedlige fremgangsmåde og også brugte de små fotolommer. I år kan jeg se flere der bruger album og lommer fra Sn@p serien fra Simple Stories blandt andet Kelly Purkey

Udover mine fotolommer og mit album, har jeg tilmeldt mig Studio Calicos Project Life Kit. Jeg har i et par år modtaget deres månedlige scrapbooking kit, men har ikke længe fået lavet alle de layouts jeg gerne ville, så det var oplagt at skifte over. At det er et månedligt kit passer perfekt til mine månedlige sider. Et kit til en måned. Indholdet af januars kit kan du se nedenfor. Kortene i kittet er lavet til at passe til Becky Higgins fotolommer, der primært består af 3x4 inch lommer og 4x6 inch lommer. Mine fotolommer er 2.625x3.5 inch, så kortene i kittet skal skæres lidt til, hvilket for mig ikke betyder noget. 



Jeg har på albummets første side sat vores mål ind for 2013. Nogen ting som Jens og jeg gerne vil i løbet af året, stort som småt. Vores mål går hånd i hånd med mit One Little word. 



Jeg vil hver måned vise mine sider frem og fortælle lidt om hvordan jeg har grebet det an. 

Er du også i gang med Project Life og er du til 12x12 eller et andet format?

4 kommentarer:

  1. Super fin side :))
    Jeg står på venteliste til SC PL månedskit, men håber snart der dukker noget op :)
    Jeg er med for første gang i år, men er helt hooked på det, dog i str. 30x30, både med B.Higgins kort og med papir jeg selv skærer til.
    Glæder mig til at følge dit PL2013 :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde, altid inspirerende at se hvordan andre vælger at gøre det på.

      Slet
  2. Wow hvor er det bare holdt flot og stilrent..!!
    Jeg laver også mit på månedsbasis bare lidt anderledes
    da jeg bare laver det antal sider jeg nu synes, for jeg
    kan ikke holde mig til kun at lave det èn gang om måneden
    og så lidt- samtidig ville hver uge være mere en pligt end hygge.

    Hvor er det bare lækkert med dit kit- det godt nok fede farver!!

    Fedt med målene- vil du følge op på dem senere på året så eller når
    året er slut??

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Jean, tror også der nogle måneder vil komme nogle ekstra sider ind, ikke nemt kun at have 17 lommer :-)

      Ja planen er at lave en opfølgning på målene sidst på året, håber vi "kommer i mål"

      Slet

Pin It button on image hover